Κυβέρνηση: Το στοίχημα για τον νέο ΒΟΑΚ και η δέσμευση Μητσοτάκη – righter.gr
«Προσωπικά δεσμεύομαι ότι το θέμα των τροχαίων ατυχημάτων στην Κρήτη θα είναι πρώτη προτεραιότητα. Για την οδική ασφάλεια έχουμε ήδη, μετά από εκτενή διαβούλευση, καταθέσει ένα συγκροτημένο πλαίσιο προτάσεων. Και ναι, ο Βόρειος Οδικός Άξονας, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο θα γίνει. Είναι προσωπική μου δέσμευση». Ήταν Αύγουστος του 2017, όταν ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο της παρουσίασης του προγράμματος «Προσέχω» της Νέας Δημοκρατίας για την Οδική Ασφάλεια, έθετε την κατασκευή του ΒΟΑΚ, στην αιχμή των προτεραιοτήτων του προγράμματος υποδομών της γαλάζιας διακυβέρνησης.
Έχοντας αναλάβει την πρωθυπουργία, ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την επίσκεψή του στα Χανιά, προέβαινε στην εξαγγελία ότι ο διαγωνισμός για τον νέο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης θα προκηρυσσόταν εντός του 2021: «Οι δεσμεύσεις που ανέλαβα απέναντι στην Κρήτη για την ολοκλήρωση των μεγάλων έργων υποδομής ισχύουν στο ακέραιο. Όλοι οι συναρμόδιοι Υπουργοί γνωρίζουν πολύ καλά ότι τα χρονοδιαγράμματα που έχουμε θέσει είναι πολύ αυστηρά», τόνιζε εμφατικά ο κ. Μητσοτάκης στις δηλώσεις του μετά τη σύσκεψη με αξιωματούχους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στα Χανιά, τον Φεβρουάριο του 2020.
Το απόγευμα, στο εμβληματικό τοπόσημο των Χανίων, το Μεγάλο Αρσενάλι, θα παρουσιαστεί το μεγαλεπήβολο σχέδιο για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης. Μετά από έναν πολύμηνο μαραθώνιο κατά τον οποίο η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών δημιούργησε τους οκτώ, απαραίτητους πυλώνες.
Κατατέθηκε στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη ( Σ.Δ.Ι.Τ.) και ξεκίνησε η Β’ Φάση του Διαγωνισμού. Οριστικοποιήθηκε η χάραξη στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο (Σύμβαση Παραχώρησης) και κατατέθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Οριστικοποιήθηκε το Χρηματοδοτικό Μοντέλο για το σύνολο του έργου και προτάθηκε για μικτή χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και το ΕΣΠΑ.