Οι μαθητές αντιδράνε με κινητοποιήσεις στην πρόθεση της Υπουργού Παιδείας κ.Κεραμέως για θέσπιση βάσης στα Πανεπιστήμια ώστε να μην επιτυγχάνουν σε περίπτωση που δεν έχουν τουλάχιστον μια συγκεκριμένη βαθμολογία-πλαφόν.

Για παράδειγμα, μαθητής που έγραψε στις πανελλήνιες εξετάσεις μέσο όρο 9,8 στα 20 -και εάν ως βάση έχει οριστεί το 10- δεν θα περάσει σε καμία σχολή. Σε πρώτη ανάγνωση ίσως αυτό ευχαριστήσει κάποιους ως «αξιοκρατικό» μέτρο, αφού ορίζεται ένας «κόφτης» για τους μαθητές που δεν τα καταφέρνουν να πιάσουν την βάση. Αλλά δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα, όσο θέλει να το παρουσιάσει η κυβέρνηση.

Καταρχάς να αναλύσουμε την στάση της κας.Κεραμέως και της ΝΔ κατά την συζήτηση για την αναθεώρηση του Συντάγματος. Επιθυμούσαν διακαώς να αλλάξει το σχετικό άρθρο του Συντάγματος ώστε να επιτρέπεται η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων.

Χωρίς φυσικά να έχει γίνει κάποια συζήτηση πριν με την κοινωνία, αφού ο αυστηρά δημόσιος χαρακτήρας της ανώτατης εκπαίδευσης είναι ένα μέτρο που ισχύει πολλές δεκαετίες στην Ελλάδα, και σίγουρα η τόσο έντονη θέρμη και βιασύνη από την πλευρά της Υπουργού Παιδείας να επιτρέψει ακαριαία και χωρίς λειτουργικό θεσμικό πλαίσιο τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, μόνο σε σκέψεις με βάζει για τα πραγματικά κίνητρά της.

Η «μεγάλη φιλελεύθερη παράταξη» της ΝΔ, μόνο φιλική προς την ελευθερία και τους νόμους της αγοράς δεν είναι. Για ποιο λόγο να μπει βάση, σε περίπτωση που υπάρχουν θέσεις σε ένα Τμήμα ΑΕΙ ή ΑΤΕΙ, και μπορεί να περάσει ένας μαθητής ακόμα και με πολύ χαμηλή βαθμολογία; Προτιμάει η κα.Κεραμέως να μένουν άδεια συγκεκριμένα Τμήματα;

Είναι καλύτερα το παιδί αυτό που κόπηκε λόγω βάσης, να σπουδάζει σε ιδιωτικό εκπαιδευτήριο ή να πηγαίνει στα ξένα για φοίτηση, με κίνδυνο να μείνει ως μετανάστης σε αλλοδαπή χώρα και αφού έχει οικονομικά ματώσει η οικογένειά του για τις σπουδές του; Γιατί δεν αφήνει η Υπουργός ελεύθερη την «αγορά» που καθορίζει βάσει προσφοράς και ζήτησης, τους ακριβείς όρους βαθμολογίας για φοίτηση σε ένα δημόσιο ανώτατο ίδρυμα εκπαίδευσης; Προς τι η παρέμβαση από το κράτος και η στρέβλωση, με τον χειριστικό ορισμό βάσης εισαγωγής;

Οι συντηρητικοί δεν επιθυμούμε για τα παιδιά μας να φεύγουν στα ξένα να σπουδάσουν, θέλουμε διακαώς να έχουν ευκαιρίες στην πατρίδα μας. Εύχομαι ο αγώνας των μαθητών να ευοδώσει, και να αλλάξει ρότα η Υπουργός.